Grönalund

I dag invigde en nybliven tolvåring sommarlovet genom att gå på grönalund med två av sina bästaste bästisar!
Vi hade dunderkul! Det var jättelite folk och andra gången vi gick i lustiga huset var det nästan bara vi där :)

Okej, jag ska ta det från början så att det blir lite lättare att förstå.
Först gick jag hem till Anni. Efter ett tag åkte jag och hon tunnelbana till Slussen. Där på perrongen var det en "skum" typ med långt fett hår, konstiga kläder, flackande blick och något som liknade simglasögon. Han kollade på mej och Anni och sedan pekade han på mig och sa något osammanhängande. Anni hade sakta dragit sig bakåt utan att jag märkt det, men nu var hon liksom borta. Jag fick panik och sprang till andra sidan av perrongen (okej, inte riktigt andra sidan men långt i alla fall) där jag hittade Anni. Sedan såg den ängeln att han gick på ett tåg mot Norsborg så vi kunde slappna av igen medan vi väntade på nästa tåg som skulle ta oss till Elli, våran andra bästis. Hon och hennes pappa hämtade oss med bil på stationen som jag inte kommer ihåg vad den hette och sedan åkte vi till grönan. Anni hade fått tag på något som gjorde att både hon, jag och Elli fick både åkband och gröna kortet (som ger en gratis inträde hela året) för bara tre hundra kronor var. Sedan sprang vi in på grönalund och försökte hitta en kiosk där vi kunde få våra gröna kort. Det första vi gjorde efter det var att gå lustiga huset. Jag försökte ta ett kort där inne, men det gick inte så bra. Bilden som togs på utvägen (flygande mattan) blev inte så bra, så vi köpte inte det. Vi gick vidare till vikingaskeppet, lyktan, de flygande elefanterna, tekopparna, popexpressen, extreme (fast det var bara Anni och Elli som åkte den), slänggungan, jetline, vilda musen, blå tåget, kvasten och mycket mer! Vilda musen åkte vi två gånger. Andra gången köpte jag fotot. Vi gick lustiga huset två gånger också. Andra gången var det nästan folktomt.

Anni och Elli utanför Gröna Lund.

Kommentarer
Postat av: Elli

Superkul på gröna lund med Anni & Cicci <3

2008-06-16 @ 16:33:44
URL: http://kaninellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0