Jämställdhet

I dag i skolan fick vi en skrivuppgift som handlade om jämställdhet mellan män och kvinnor. Man skulle skriva hur man tyckte att det var där man själv bor och reflektera runt en text. Jag satt en stund och funderade hur det är här där jag bor. Jag kom fram till att det är ganska jämställt, men att det fortfarande finns saker man kan ändra på. Nu syftar jag mest på barn: Killarna får chansen att börja träna fotboll tidigare och de har riktiga tränare, medan tjejerna inte får den chansen. Tjejerna blir inte erbjudna att börja spela fotboll förrän de är i 6:års-åldern och får ha sina pappor som tränare för laget medan killarna blir frågade om de vill börja spela fotboll redan i 5:års-åldern och redan då har riktiga tränare. Det är väl inte helt rätt, eller hur?

PS: Jag är inte så insatt i fotboll, men vad jag har hört och sett så stämmer det. Om jag har fel, snälla säg till!

Kommentarer
Postat av: Sofia

vad hade du prov i då?

hoppas det gick bra i alla fall (:

2008-11-14 @ 14:38:54
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Joanna utan P

Cicci du skriver aldrig i din blogg längre jööh!

2008-12-06 @ 21:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0