Chiquitita

Okej, nu ska jag berätta om gårdagen.
När jag slutade skolan var jag, Tove (Tofflan) och Mattis ute med Toves hund Willi. Vi lekte i löven en stund. Sedan var jag och Tove ute tills Anni kom och vi gick hem till mej för att äta middag. Efter maten åkte jag, Tove, Anni och mamma till globen shopping för att köpa hamster, men det var slut där (snopet) så vi åkte till Farsta. Där fanns det större billiga burar och hamstrar kvar. Jag bad en personal om hjälp och hon hjälpte mej att hitta det jag behövde och plockade upp en hamster. Den var jättegullig och lugn! Hela vägen hem vad jag över beskyddande. Jag hade den lilla papplådan man fick att ha den i under tjocktröjan för att den inte skulle frysa men släppte då och då in lite luft för att den inte skulle kvävas. Väl hemma fixade vi iordning buren. Den blev jättefin. När jag hittar sladden till kameran ska jag sätta in en bild på den. I framtiden kommer nog också en bild på hamstern. Jag döpte hamstern till Qhiquitita (som betyder ungefär lilla flicka). Hon är jättesnäll och gullig!


Här kommer en bild på Tita och en bild på buren:
ChiquititaChiquititas bur
Klicka på bilderna för att se dem större

Kommentarer
Postat av: Anni

du skrev Qiquitita längs ned, ska det nt vara Chiquitita?

2008-09-30 @ 22:36:36
Postat av: Malin palin

Det var ett bra namn hehe

2008-10-01 @ 14:51:09
URL: http://www.malinpalins.bloggse
Postat av: Moa

Oj har du fått en hamster, vad roligt!!

2008-10-01 @ 21:52:03
Postat av: Ellinor

har du någon förtkortning på det då? :P :)

2008-10-02 @ 16:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0