Här kommer en chef

Chefen, det är jag det! Som jag redan har skrivit är jag chefredaktör på skoltidningen som fyrorna ska jobba med. En lärare som heter Nina är verkställande direktör, men jag är som sagt chefen. Vi startade i dag. Jag fick gå ner till rummet bredvid lärarrummet klockan 10.30, så jag slapp engelskan (och ett prov) och lite av SO Världen...
Vi pratade mest eftersom att det var första gången redaktionen träffades (även om fyrorna gick i samma klass nästan allihopa). Först fick man säga vad man hette och varför man valt att ha tidning på elevens val (men jag fick ju säga hur det kom sig att jag var chef). Sedan frågade jag om de hade några egna idéer om vad man skulle kunna skriva i tidningen. Det var en kille som ville göra en serie, några tjejer som ville recensera böcker och några som ville intervjua. Själv ska jag fundera på vad jag ska göra nästa gång vi träffas. Idéer från er är välkommna! Jag ska ju skriva en ledare till förstasidan men det vill jag liksom inte börja med riktigt. Ja ja, jag hoppas att ni kommer med bra idéer, annars får jag tänka så att det knakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0