Jag ska få en hamster!

Är det inte underbart? Om ca en vecka kommer jag att äga en liten hamster. Det kommer att bli en Rysk Vintervit dvärghamster (även kallad Sibirisk dvärghamster). Jag har lånat Tofflans hamsterbok och läst på, ska fortsätta under veckan så att jag är väl förberädd när den lilla krabaten kommer. Jag ska även köpa en egen hamsterbok, men under tiden går det bra med Tofflans. Har du någon idé på namn? Det ska vara till en tjejhamster. Jag funderar på Pepzie.

Dessutom har jag fått en ny klasskamrat i dag. Despina (eller hur man stavar det) är grekisk och kan inte svenska, och bara lite engelska. Hon verkar vara snäll, men det är svårt att lära känna någon som man inte kan riktigt prata med.

Snart ska jag ringa Tofflan och fråga om vi kan hitta på nåt. Hoppas hon har lust :-)

/Cicci

Såhär kommer hamstern att se ut ungefär:

Kommentarer
Postat av: ella

åh va kul att få tipsa om lite hamsternamn :D

här har du några : pinglan, poppy, bollan, jolly, kakan, snövit (om den är vit !), curry, mumlan, coxi, cloudy, mynta, cheeba och mini :)

försökte komma på några söta namn men dem är ganska ovanliga också . =)

2008-09-23 @ 20:03:44
URL: http://mysluggen.blogg.se/
Postat av: Malin

Men,fan döp henne till kakan. Det skulle jag ha gjort! Eller typ Smixie.. Jaja! Vi ses på friday, och då får vi träffa cecilia också. Hurra!!

2008-09-23 @ 21:01:41
URL: http://malinpalins.blogg.se/
Postat av: Anni

men så man ringer nt mej nu förtiden?

gaah xP du ba dissar mej typ hela tiden cicci??

as schysst assue < 3

haha vikka namn man ba fan oxxå, haha döp den till farao.

nähh skämta ba,

men typ findus (A)

2008-09-24 @ 19:18:34
Postat av: Elli

ÅÅH! VA KUUL :D

JAG BARA MÅSTE FÅ TRÄFFA DEN (AA)

vad sägs som nästa helg?? hihih .. (A)



puss

2008-09-26 @ 15:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0