Muffsar

Mmm...
Jag bestämde mig för att baka muffins så jag satte igång. Men jag råkade göra lite annorlunda än vad det stod på receptet. När jag hade blandat ihop det som inte var torrt såg det ut som någon slags blöt rispudding eller något sådant! När jag hade blandat ihop det med pulvret blev det en smet.
Muffinsen blev jättegoda, och eftersom att de vad lite annorlunda döpte jag de till "muffsar". Här är receptet:


Muffsar
Ca 12 st

4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
1 1/2 dl kakao
125 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 3/4 fil (jag använde a-fil)
1 tsk vaniljsocker

Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa smöret, äggen och filen med elvisp tills det ser ut som en rispudding med SMÅ riskorn i. Tillsätt de torra ingredienserna och vispa långsamt tills det har blandats till en mörkbrun smet. Placera i muffinsformar och grädda i ca 25 min på 175°C


Klicka på bilden för att se den större

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad roligt:) Hoppas du stannar;)

2008-09-09 @ 19:40:47
URL: http://ungmamma15.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

muffins doftar ljuvligt =)



biscotti är han i famnen och ozzy på väg uppför benet.

kram!

2008-09-09 @ 23:00:40
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0